пятница, 15 мая 2009 г.

Основи Інтернет і Веб-дизайну: Інтернет-консультація №1. 14 травня

Основи Інтернет і Веб-дизайну: Інтернет-консультація №1. 14 травня

1 комментарий:

  1. Запитання для самостійного опрацювання
    1.Проаналізуйте свою педагогічну діяльність з позицій компетентнісного підходу до навчання. Які надбання вашого досвіду полегшать перехід до компетентнісно орієнтованого навчання? В яких напрямках є необхідною корекція вашої діяльності?
    2.Формування яких груп компетентностей учнів ви вважаєте найлегшим засобами саме вашого предмету? Аргументуйте відповідь.
    3.Проаналізуйте свій досвід використання творчих завдань у своїй практиці. Якими знахідками ви могли б поділитися з колегами?
    4.Які питання можна розв'язати за допомогою впровадження програми "Дистанційна освіта"?
    5.Розкрийте зміст програми "Обдаровані діти".


    1.Проаналізуйте свою педагогічну діяльність з позицій компетентнісного підходу до навчання. Які надбання вашого досвіду полегшать перехід до компетентнісно орієнтованого навчання? В яких напрямках є необхідною корекція вашої діяльності?

    Формування компетентностей учнів зумовлене не тільки реалізацією відповідного оновленого змісту освіти, але й адекватних методів та технологій навчання. Продуктивне навчання безпосереднім чином впливає на досягнення такого результату навчання як компетентність. Воно забезпечує засвоєння знань і умінь, володіючи якими випускник школи знаходить підґрунтя для свого подальшого життя. Мої задачі: створити умови для розвитку та самореалізації учнів; розвивати потреби поповнювати знання протягом всього життя.
    В своїй роботі я користуюсь комплексом педагогічних правил:
    - Головним є не предмет, якому я навчаю, а особистість, яку я формую. Не предмет формує особистість, а вчитель своєю діяльністю, пов’язаною з вивченням предмета.
    - На виховання активності не шкодую ні часу, ні зусиль. Сьогоднішній активний учень – завтрашній активний член суспільства.
    - Якомога частіше використовую питання «чому?», щоб навчити мислити причинно: розуміння причинно-наслідкових зв’язків є обов’язковою умовою розвивального навчання.
    - Привчаю учнів думати та діяти самостійно.
    - Використовую схеми, плани, щоб забезпечити засвоєння системи знань.
    - У процесі навчання обов’язково враховую індивідуальні особливості кожного учня, об’єдную в диференційовані підгрупи учнів з однаковим рівнем, в динамічні групи., групи змінного складу.
    - Вивчаю і враховую життєвий досвід учнів, їх інтереси, особливості розвитку.
    - Пояснюю школярам, що кожна людина знайде своє місце в житті, якщо навчиться всьому, що необхідно для реалізації її життєвих планів.
    Щодо корекції моєї діяльності, то це формування та розвиток умінь у безпосередньому спілкуванні в мережі Internet.


    2.Формування яких груп компетентностей учнів ви вважаєте найлегшим засобами саме вашого предмету? Аргументуйте відповідь.
    Якраз продуктивне навчання співвідноситься із специфікою кожної групи компетентностей.
    Соціальна компетентність:
    1.Стимулювання роботи учнів у групах: динамічних, рівневих.
    2. Залучення учнів до роботи над навчальними перспективними проектами.
    3. Проведення нестандартних уроків.
    4.Забезпечення усвідомленого використання учнями можливостей комп’ютеру в конкретних життєвих ситуаціях, у власній життєдіяльності.
    Полікультурна компетентність:
    1.Демонстрація значущості загальнолюдських цінностей (на конкретних прикладах).
    2.Підкреслення гуманістичної цінності особистості.
    Комунікативна компетентність:
    1.Чітке приговорювання уголос формулювань та визначень.
    2. Зміна видів діяльності протягом уроку з метою задіювання всіх органів почуттів учнів, формування уміння слухати, стимулювання висловлення власної думки.
    3.Наведення конкретних життєвих прикладів, створення ситуацій безпосереднього спілкування.
    Інформаційна компетентність:
    1.Залучення дітей до написання рефератів з певної теми з поданням рекомендованої літератури.
    2. Навчання дітей роботі з навчальними комп’ютерними програмами.
    3. Рекомендування учням навчально-пізнавальних телевізійних програм як джерел інформації.
    4. Рекомендування та пошук потрібних сайтів для роботи з інформацією.
    Компетентність самоосвіти та саморозвитку
    Діяльність щодо формування цієї групи компетентностей учнів може бути вираженою такими гаслами:
    - Пояснюючи іншим – навчайте себе.
    - Шукайте нові джерела інформації.
    - Визначте проблему й візьміться за пошуки її розв’язання.
    - Формуйте свій характер самі.
    Компетентність продуктивної творчої діяльності
    1.Проведення нестандартних уроків.
    2.Розв'язання задач, що потребують творчого підходу.
    3.Надання учням можливості вибору творчих завдань.
    4. Надання можливості учневі з будь-яким рівнем навчальних досягнень посильно творити.

    3.Проаналізуйте свій досвід використання творчих завдань у своїй практиці. Якими знахідками ви могли б поділитися з колегами?
    У мене зовсім немає досвіду, як у вчителя інформатики. Бо моя практика – 2 роки. З задоволенням повчуся у своїх колег!!!
    4.Які питання можна розв'язати за допомогою впровадження програми "Дистанційна освіта"?
    - Навчатися у відповідності до свого темпу, особистісних особливостей та освітніх потреб;
    - Не треба відвідувати регулярних занять, а навчатися у зручний для себе час та у зручному місці;
    - Навчання здійснюється одночасно з професійною діяльністю, тобто без відриву від виробництва або іншого виду діяльності;
    - Одночасне звернення до багатьох джерел навчальної інформації великої кількості людей, спілкування за допомогою телекомунікаційного зв’язку слухачів між собою та з викладачами;
    - Ефективне використання навчальних площ та технічних засобів, концентроване представлення інформації, використання і розвиток комп’ютерного моделювання призводять до зниження витрат на підготовку фахівців;
    - Використання в навчальному процесі нових досягнень інформаційних технологій, які сприяють входженню людини у світовий інформаційний простір;
    - Рівні можливості і одержання освіти незалежно від матеріального забезпечення, місця проживання, стану здоров’я і соціального статусу;
    - Можливість одержати освіту у навчальних закладах іноземних держав, не виїжджаючи зі своєї країни та надавати освітні послуги іноземним громадянам, які мешкають за кордоном;
    - Дистанційна освіта розширює і оновлює роль викладача .
    5. Програма роботи з обдарованими дітьми спрямована на забезпечення формування інтелектуального потенціалу нації шляхом створення умов для розкриття її творчих можливостей, постійного духовного самовдосконалення, всебічного розвитку й становлення особистості, громадянина України, здатного швидко адаптуватися до нових ринкових умов, який володіє практичними навичками і вміннями, має найкращі людські якості.
    Зміст програми «Обдаровані діти»:
    - формування бази даних;
    - визначення теми, мети і завдань програми;
    - актуальність програми;
    - підбор літератури;
    - проведення конференцій, семінарів, конкурсів, олімпіад, виставок, фестивалів, організація роботи факультативів для обдарованих дітей;
    - результативність програми.

    ОтветитьУдалить