Запитання для самостійного опрацювання 1.Проаналізуйте свою педагогічну діяльність з позицій компетентнісного підходу до навчання. Які надбання вашого досвіду полегшать перехід до компетентнісно орієнтованого навчання? В яких напрямках є необхідною корекція вашої діяльності? 2.Формування яких груп компетентностей учнів ви вважаєте найлегшим засобами саме вашого предмету? Аргументуйте відповідь. 3.Проаналізуйте свій досвід використання творчих завдань у своїй практиці. Якими знахідками ви могли б поділитися з колегами? 4.Які питання можна розв'язати за допомогою впровадження програми "Дистанційна освіта"? 5.Розкрийте зміст програми "Обдаровані діти".
1.Проаналізуйте свою педагогічну діяльність з позицій компетентнісного підходу до навчання. Які надбання вашого досвіду полегшать перехід до компетентнісно орієнтованого навчання? В яких напрямках є необхідною корекція вашої діяльності?
Формування компетентностей учнів зумовлене не тільки реалізацією відповідного оновленого змісту освіти, але й адекватних методів та технологій навчання. Продуктивне навчання безпосереднім чином впливає на досягнення такого результату навчання як компетентність. Воно забезпечує засвоєння знань і умінь, володіючи якими випускник школи знаходить підґрунтя для свого подальшого життя. Мої задачі: створити умови для розвитку та самореалізації учнів; розвивати потреби поповнювати знання протягом всього життя. В своїй роботі я користуюсь комплексом педагогічних правил: - Головним є не предмет, якому я навчаю, а особистість, яку я формую. Не предмет формує особистість, а вчитель своєю діяльністю, пов’язаною з вивченням предмета. - На виховання активності не шкодую ні часу, ні зусиль. Сьогоднішній активний учень – завтрашній активний член суспільства. - Якомога частіше використовую питання «чому?», щоб навчити мислити причинно: розуміння причинно-наслідкових зв’язків є обов’язковою умовою розвивального навчання. - Привчаю учнів думати та діяти самостійно. - Використовую схеми, плани, щоб забезпечити засвоєння системи знань. - У процесі навчання обов’язково враховую індивідуальні особливості кожного учня, об’єдную в диференційовані підгрупи учнів з однаковим рівнем, в динамічні групи., групи змінного складу. - Вивчаю і враховую життєвий досвід учнів, їх інтереси, особливості розвитку. - Пояснюю школярам, що кожна людина знайде своє місце в житті, якщо навчиться всьому, що необхідно для реалізації її життєвих планів. Щодо корекції моєї діяльності, то це формування та розвиток умінь у безпосередньому спілкуванні в мережі Internet.
2.Формування яких груп компетентностей учнів ви вважаєте найлегшим засобами саме вашого предмету? Аргументуйте відповідь. Якраз продуктивне навчання співвідноситься із специфікою кожної групи компетентностей. Соціальна компетентність: 1.Стимулювання роботи учнів у групах: динамічних, рівневих. 2. Залучення учнів до роботи над навчальними перспективними проектами. 3. Проведення нестандартних уроків. 4.Забезпечення усвідомленого використання учнями можливостей комп’ютеру в конкретних життєвих ситуаціях, у власній життєдіяльності. Полікультурна компетентність: 1.Демонстрація значущості загальнолюдських цінностей (на конкретних прикладах). 2.Підкреслення гуманістичної цінності особистості. Комунікативна компетентність: 1.Чітке приговорювання уголос формулювань та визначень. 2. Зміна видів діяльності протягом уроку з метою задіювання всіх органів почуттів учнів, формування уміння слухати, стимулювання висловлення власної думки. 3.Наведення конкретних життєвих прикладів, створення ситуацій безпосереднього спілкування. Інформаційна компетентність: 1.Залучення дітей до написання рефератів з певної теми з поданням рекомендованої літератури. 2. Навчання дітей роботі з навчальними комп’ютерними програмами. 3. Рекомендування учням навчально-пізнавальних телевізійних програм як джерел інформації. 4. Рекомендування та пошук потрібних сайтів для роботи з інформацією. Компетентність самоосвіти та саморозвитку Діяльність щодо формування цієї групи компетентностей учнів може бути вираженою такими гаслами: - Пояснюючи іншим – навчайте себе. - Шукайте нові джерела інформації. - Визначте проблему й візьміться за пошуки її розв’язання. - Формуйте свій характер самі. Компетентність продуктивної творчої діяльності 1.Проведення нестандартних уроків. 2.Розв'язання задач, що потребують творчого підходу. 3.Надання учням можливості вибору творчих завдань. 4. Надання можливості учневі з будь-яким рівнем навчальних досягнень посильно творити.
3.Проаналізуйте свій досвід використання творчих завдань у своїй практиці. Якими знахідками ви могли б поділитися з колегами? У мене зовсім немає досвіду, як у вчителя інформатики. Бо моя практика – 2 роки. З задоволенням повчуся у своїх колег!!! 4.Які питання можна розв'язати за допомогою впровадження програми "Дистанційна освіта"? - Навчатися у відповідності до свого темпу, особистісних особливостей та освітніх потреб; - Не треба відвідувати регулярних занять, а навчатися у зручний для себе час та у зручному місці; - Навчання здійснюється одночасно з професійною діяльністю, тобто без відриву від виробництва або іншого виду діяльності; - Одночасне звернення до багатьох джерел навчальної інформації великої кількості людей, спілкування за допомогою телекомунікаційного зв’язку слухачів між собою та з викладачами; - Ефективне використання навчальних площ та технічних засобів, концентроване представлення інформації, використання і розвиток комп’ютерного моделювання призводять до зниження витрат на підготовку фахівців; - Використання в навчальному процесі нових досягнень інформаційних технологій, які сприяють входженню людини у світовий інформаційний простір; - Рівні можливості і одержання освіти незалежно від матеріального забезпечення, місця проживання, стану здоров’я і соціального статусу; - Можливість одержати освіту у навчальних закладах іноземних держав, не виїжджаючи зі своєї країни та надавати освітні послуги іноземним громадянам, які мешкають за кордоном; - Дистанційна освіта розширює і оновлює роль викладача . 5. Програма роботи з обдарованими дітьми спрямована на забезпечення формування інтелектуального потенціалу нації шляхом створення умов для розкриття її творчих можливостей, постійного духовного самовдосконалення, всебічного розвитку й становлення особистості, громадянина України, здатного швидко адаптуватися до нових ринкових умов, який володіє практичними навичками і вміннями, має найкращі людські якості. Зміст програми «Обдаровані діти»: - формування бази даних; - визначення теми, мети і завдань програми; - актуальність програми; - підбор літератури; - проведення конференцій, семінарів, конкурсів, олімпіад, виставок, фестивалів, організація роботи факультативів для обдарованих дітей; - результативність програми.
Запитання для самостійного опрацювання
ОтветитьУдалить1.Проаналізуйте свою педагогічну діяльність з позицій компетентнісного підходу до навчання. Які надбання вашого досвіду полегшать перехід до компетентнісно орієнтованого навчання? В яких напрямках є необхідною корекція вашої діяльності?
2.Формування яких груп компетентностей учнів ви вважаєте найлегшим засобами саме вашого предмету? Аргументуйте відповідь.
3.Проаналізуйте свій досвід використання творчих завдань у своїй практиці. Якими знахідками ви могли б поділитися з колегами?
4.Які питання можна розв'язати за допомогою впровадження програми "Дистанційна освіта"?
5.Розкрийте зміст програми "Обдаровані діти".
1.Проаналізуйте свою педагогічну діяльність з позицій компетентнісного підходу до навчання. Які надбання вашого досвіду полегшать перехід до компетентнісно орієнтованого навчання? В яких напрямках є необхідною корекція вашої діяльності?
Формування компетентностей учнів зумовлене не тільки реалізацією відповідного оновленого змісту освіти, але й адекватних методів та технологій навчання. Продуктивне навчання безпосереднім чином впливає на досягнення такого результату навчання як компетентність. Воно забезпечує засвоєння знань і умінь, володіючи якими випускник школи знаходить підґрунтя для свого подальшого життя. Мої задачі: створити умови для розвитку та самореалізації учнів; розвивати потреби поповнювати знання протягом всього життя.
В своїй роботі я користуюсь комплексом педагогічних правил:
- Головним є не предмет, якому я навчаю, а особистість, яку я формую. Не предмет формує особистість, а вчитель своєю діяльністю, пов’язаною з вивченням предмета.
- На виховання активності не шкодую ні часу, ні зусиль. Сьогоднішній активний учень – завтрашній активний член суспільства.
- Якомога частіше використовую питання «чому?», щоб навчити мислити причинно: розуміння причинно-наслідкових зв’язків є обов’язковою умовою розвивального навчання.
- Привчаю учнів думати та діяти самостійно.
- Використовую схеми, плани, щоб забезпечити засвоєння системи знань.
- У процесі навчання обов’язково враховую індивідуальні особливості кожного учня, об’єдную в диференційовані підгрупи учнів з однаковим рівнем, в динамічні групи., групи змінного складу.
- Вивчаю і враховую життєвий досвід учнів, їх інтереси, особливості розвитку.
- Пояснюю школярам, що кожна людина знайде своє місце в житті, якщо навчиться всьому, що необхідно для реалізації її життєвих планів.
Щодо корекції моєї діяльності, то це формування та розвиток умінь у безпосередньому спілкуванні в мережі Internet.
2.Формування яких груп компетентностей учнів ви вважаєте найлегшим засобами саме вашого предмету? Аргументуйте відповідь.
Якраз продуктивне навчання співвідноситься із специфікою кожної групи компетентностей.
Соціальна компетентність:
1.Стимулювання роботи учнів у групах: динамічних, рівневих.
2. Залучення учнів до роботи над навчальними перспективними проектами.
3. Проведення нестандартних уроків.
4.Забезпечення усвідомленого використання учнями можливостей комп’ютеру в конкретних життєвих ситуаціях, у власній життєдіяльності.
Полікультурна компетентність:
1.Демонстрація значущості загальнолюдських цінностей (на конкретних прикладах).
2.Підкреслення гуманістичної цінності особистості.
Комунікативна компетентність:
1.Чітке приговорювання уголос формулювань та визначень.
2. Зміна видів діяльності протягом уроку з метою задіювання всіх органів почуттів учнів, формування уміння слухати, стимулювання висловлення власної думки.
3.Наведення конкретних життєвих прикладів, створення ситуацій безпосереднього спілкування.
Інформаційна компетентність:
1.Залучення дітей до написання рефератів з певної теми з поданням рекомендованої літератури.
2. Навчання дітей роботі з навчальними комп’ютерними програмами.
3. Рекомендування учням навчально-пізнавальних телевізійних програм як джерел інформації.
4. Рекомендування та пошук потрібних сайтів для роботи з інформацією.
Компетентність самоосвіти та саморозвитку
Діяльність щодо формування цієї групи компетентностей учнів може бути вираженою такими гаслами:
- Пояснюючи іншим – навчайте себе.
- Шукайте нові джерела інформації.
- Визначте проблему й візьміться за пошуки її розв’язання.
- Формуйте свій характер самі.
Компетентність продуктивної творчої діяльності
1.Проведення нестандартних уроків.
2.Розв'язання задач, що потребують творчого підходу.
3.Надання учням можливості вибору творчих завдань.
4. Надання можливості учневі з будь-яким рівнем навчальних досягнень посильно творити.
3.Проаналізуйте свій досвід використання творчих завдань у своїй практиці. Якими знахідками ви могли б поділитися з колегами?
У мене зовсім немає досвіду, як у вчителя інформатики. Бо моя практика – 2 роки. З задоволенням повчуся у своїх колег!!!
4.Які питання можна розв'язати за допомогою впровадження програми "Дистанційна освіта"?
- Навчатися у відповідності до свого темпу, особистісних особливостей та освітніх потреб;
- Не треба відвідувати регулярних занять, а навчатися у зручний для себе час та у зручному місці;
- Навчання здійснюється одночасно з професійною діяльністю, тобто без відриву від виробництва або іншого виду діяльності;
- Одночасне звернення до багатьох джерел навчальної інформації великої кількості людей, спілкування за допомогою телекомунікаційного зв’язку слухачів між собою та з викладачами;
- Ефективне використання навчальних площ та технічних засобів, концентроване представлення інформації, використання і розвиток комп’ютерного моделювання призводять до зниження витрат на підготовку фахівців;
- Використання в навчальному процесі нових досягнень інформаційних технологій, які сприяють входженню людини у світовий інформаційний простір;
- Рівні можливості і одержання освіти незалежно від матеріального забезпечення, місця проживання, стану здоров’я і соціального статусу;
- Можливість одержати освіту у навчальних закладах іноземних держав, не виїжджаючи зі своєї країни та надавати освітні послуги іноземним громадянам, які мешкають за кордоном;
- Дистанційна освіта розширює і оновлює роль викладача .
5. Програма роботи з обдарованими дітьми спрямована на забезпечення формування інтелектуального потенціалу нації шляхом створення умов для розкриття її творчих можливостей, постійного духовного самовдосконалення, всебічного розвитку й становлення особистості, громадянина України, здатного швидко адаптуватися до нових ринкових умов, який володіє практичними навичками і вміннями, має найкращі людські якості.
Зміст програми «Обдаровані діти»:
- формування бази даних;
- визначення теми, мети і завдань програми;
- актуальність програми;
- підбор літератури;
- проведення конференцій, семінарів, конкурсів, олімпіад, виставок, фестивалів, організація роботи факультативів для обдарованих дітей;
- результативність програми.